עיצוב בתים ודירות לא נעשה מהיום למחר. זהו תהליך מתמשך ומתוכנן כאשר כל שלב שנעשה נכון מקל ומשפר את ביצוע השלבים הבאים. מי שעומד להשקיע ממיטב כספו בעיצוב הדירה צריך להבין, לפחות בקווים כלליים, מהו התהליך הנכון ביותר. עיצוב דירות שמבוצע באופן מבולגן ולא מסודר יסתיים כמעט תמיד במפח נפש. עיצוב שמבוצע בתהליך נכון גם חוסך זמן, גם חוסך כסף ובעיקר מביא לתוצאות הטובות ביותר (בהתאם לתקציב שהוגדר, כמובן).

עיצוב דירות – מה מצוי ומה רצוי 

לא משנה היכן, עיצוב בתים בחיפה, בירושלים או בבאר שבע, תמיד יהיה נכון להתחיל בשתי שאלות: מהו הרצוי ומהו המצוי. נסביר מעט יותר בהרחבה: אם נוח להתחיל מן המצוי, הגדירו בפני עצמכם (עוד לפני שנפגשים עם מעצבת פנים) מה בעיצוב הנוכחי נראה לא נכון עבורכם. משם עוברים לדבר השני – לאן חותרים להגיע, כלומר מהו הרצוי. יש אנשים בעלי יכולת דמיון וחשיבה מופשטת, שנוח לכם להגדיר מה רצוי ומהו הקונספט גם במנותק מדוגמה קונקרטית וגם זה בסדר.

מציאת מעצבת הפנים הנכונה בשבילכם

השלב הבא יהיה מציאת מעצבת פנים שתתאים בדיוק בשבילכם. עיצוב דירה בחיפה או בתל אביב או בכל מקום אחר, זה ממש לא משנה העיקר שתראו שיש הבנה ותקשורת בינכם לבין המעצבת. המעצבת הנבחרת צריכה לדבר בשפה שאתם מבינים, היא צריכה להבין את הרצונות שלכם ולפעמים גם ממש לעזור לכם לנסח אותם ולגבש אותם עד הסוף. מומלץ לבחור מעצבת שצברה ניסיון בעיצוב פנים ואשר דוגמאות מעבודותיה מדברות אליכם.

הגדרת תקציב וניסוח תוכנית עבודה

השלבים הבאים כוללים הגדרה של תקציב (אם עדיין לא סיימתם בשלב זה להגדיר תקציב). בד בבד, אפשר להתחיל לנסח תוכנית עבודה כאשר המעצבת עשויה להציע הבניה של רעיונות כלליים (העמדת עיצוב) עוד לפני שמגיעים להכנת תוכנית מפורטת. לאחר מכן המעצבת משלימה תוכנית עבודה מפורטת שממנה אפשר להתחיל בביצוע.

מתוכנית – לביצוע

אחרי שישנה תוכנית עבודה ברורה ומפורטת עוברים להרכבה של כתב כמויות, בחירת ספקים, בחירת חומרים ברמת הגימור הרצויה, בחירת רהיטים, פתרונות תאורה ואביזרים משלימים. כאשר בוחרים מעצבת פנים מקצועית, היא תעזור במציאת ספקים (כגון נגר למטבח, אינסטלטורים, חשמלאים וכן הלאה). המעצבת תהיה שותפה מלאה לתהליך ותעזור למעשה להוביל אותו קדימה.